اسامی شهدای سرباز و کادر اداری زندان اوین منتشر شد آزادی گروگان خاشی پس از حدود ۲ ماه با تلاش معتمدان هشدار نسبت به انجام سلول‌درمانی و اگزوزوم‌تراپی در مراکز فاقد مجوز اعلام مصاحبه و ارزیابی تکمیلی داوطلبان آزمون استخدامی وزارت کشور واکنش دادستان تهران به انتشار فهرست ۷۱ هزار نفری افراد مرتبط به رسانه‌های معاند دادستان تهران: برخی از بازداشت‌شدگان به اتهام ارسال اطلاعات و موقعیت‌های حساس به دشمن، در حال بازجویی هستند دستگیری زن خطرناک مسافرکش در جنوب تهران یک سرباز مجروح زندان اوین به شهادت رسید/ آخرین وضعیت پرونده جاسوسان سخنگوی قوه قضائیه: حجت الاسلام صدیقی از اعمال منتسب به فرزند و عروسش تبری می‌جوید/ هیچ تقصیری متوجه او نیست همه چیز درباره بیت چت (Bitchat) / پیام‌رسان غیرمتمرکز جک دورسی حکم قصاص نفس قاتل چهار زن در ملاء عام اجرا شد تنفس هوای آلوده در ۱۲ شهر خوزستان/ وضعیت قرمز در ۴ شهر هشدار هواشناسی؛ وزش باد شدید و گردوخاک در ۸ استان آموزش و پرورش اطلاعیه جدید صادر کرد + جزئیات شمار مجروحان حملات اسرائیل به ۵۷۵۰ نفر رسید/ ۱۷۰ مجروح جنگ همچنان بستری هستند

برگزاری ۵ جلسه ویژه برای حل کمبود مدارس در تهران

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران گفت: با توجه به تأکید رئیس‌جمهور برای حل مشکل کمبود مدرسه تا کنون ۵ جلسه با حضور استاندار تهران برای بررسی مشکل کمبود مدرسه و ساخت مدارس جدید برگزار شده است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۰۶ آذر ۱۴۰۳ - 2024 November 26
کد خبر: ۲۶۴۱۵۵

به گزارش راهبرد معاصر، کمبود مدرسه و ضرورت توسعه فضاهای آموزشی، به یکی از اولویت‌های جدی دولت تبدیل شده است.

 

عباس زارع، مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران، تأکید کرد که رئیس‌جمهور به طور ویژه بر ساخت مدارس جدید و رفع کمبودهای موجود تأکید دارد.

 

زارع از برگزاری پنج جلسه ویژه با حضور استاندار تهران برای بررسی و حل مشکل کمبود مدرسه در این استان خبر داد.

 

وی همچنین افزود که جلسه‌ای با محوریت مولدسازی املاک برای تأمین منابع مالی مورد نیاز ساخت مدارس جدید برگزار شده است.

 

زارع با اشاره به افزایش تعداد دانش‌آموزان اتباع در استان تهران اظهار داشت: در شهرستان‌های تهران به 144 هزار دانش‌آموز اتباع و در شهر تهران به 50 هزار دانش‌آموز اتباع خدمات آموزشی ارائه می‌شود. برای ساماندهی این دانش‌آموزان، نیازمند 388 مدرسه جدید هستیم.

 

وی افزود: در پنج سال گذشته، تنها 8 مدرسه با مشارکت کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان ساخته شده و 10 مدرسه نیز از گذشته موجود بوده است. با این شرایط، همچنان به 370 مدرسه 15 کلاسه جدید نیاز داریم تا بتوانیم پاسخگوی این جمعیت دانش‌آموزی باشیم.

 

وظیفه انبوه‌سازان در ساخت مدارس

زارع تأکید کرد که دولت به تنهایی توانایی تأمین مالی برای ساخت مدارس جدید را ندارد و باید انبوه‌سازان در این زمینه مشارکت کنند.

 

وی گفت: باید انبوه‌سازان مکلف به ساخت مدرسه شوند و سیستم‌های نظارتی نیز برای تحقق این موضوع همراهی بیشتری با آموزش و پرورش داشته باشند.

 

او همچنین بیان کرد که تأمین اعتبار توسط وزارت آموزش و پرورش برای ساخت مدارس در پروژه‌های انبوه‌سازی دشوار است و اساساً آموزش و پرورش وظیفه ساخت مدرسه به جای انبوه سازان را ندارد.

 

رئیس‌جمهور: عدالت آموزشی نیازمند تغییر نگاه است

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور، نیز در نخستین جلسه طرح ویژه «محرومیت‌زدایی از فضاهای آموزشی» تأکید کرد که تحقق عدالت آموزشی مستلزم تغییر نگاه و عملکرد مدیران است. وی اعلام کرد که کمک نهادهایی همچون بسیج سازندگی، بنیاد برکت، بنیاد علوی و سایر دستگاه‌ها می‌تواند در رفع این مشکل مؤثر باشد.

 

پزشکیان افزود: مشروط کردن اجرای این طرح‌ها به تأمین بودجه دولتی کافی نیست. ما باید با جدیت و تلاش همگانی این چالش را برطرف کنیم و هیچ ابایی از کار کردن برای ساخت مدرسه نداریم.

 

به گفته رئیس‌جمهور، مسئولیت اجتماعی دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های دولتی و خصوصی و انبوه‌سازان نقش کلیدی در پیشبرد این طرح دارد.

 

با توجه به تأکید دولت بر عدالت آموزشی و برنامه‌ریزی‌های جدید، امید می‌رود که گام‌های مؤثری برای کاهش کمبود مدرسه و تأمین فضای آموزشی مناسب برای دانش‌آموزان برداشته شود./ تسنیم

ارسال نظر
آخرین اخبار